Alle kinderen in Nederland leren met door ons ontwikkelde materialen
Leerlingen accepteren in verschillende mate dat ze voor hun toekomst moeten leren en ze snappen dat dat niet alleen leuk is. Leerkrachten proberen hen daarbij zo goed als ze kunnen te helpen met gebruik van de hun geboden ruimte en materialen. Dit is het speelveld waar we regelmatig mee bezig zijn. Hoe zorgen we dat we dat alle partijen op een goede manier worden geholpen en dat er een omgeving ontstaat waar feestjes worden afgewisseld met de noodzakelijke meters maken?
Samen met experts en de doelgroepen hebben we verschillende gebruikersscenario's ontwikkeld. Welke gebruiker heeft wanneer wat nodig en hoe verhoudt alles zich tot van elkaar? Als bijvoorbeeld tijdens een taalles een leerkracht iets uitlegt met gebruik van het digibord moet een tablet bij een leerling niet iets afleidends tonen.
En als er net in de klas een toets voor aardrijkskunde is afgenomen mag er als ontlaading een gezamenlijk spel gespeeld worden met gebruik van het digibord. Als wanneer leerlingen zelfstanding oefenenen met gramatica moeten ze niet worden afgeleid door steeds dezelfde leuke animaties en moet de feedback zo nauwkeurig mogelijk zijn. Vooral dat laatste was een interessante uitdaging.