Impact

Sanoma

De eerste game van IJsfontein waarin spelers kennis over natuurkunde vergaren

Challenge

Hoe zorgen we ervoor dat de speler op een speelse manier natuurkunde leert?

IJsfontein heeft als eerste serious game Meesters van Macht ontwikkeld. In deze game moet de speler natuurwetten gebruiken om opdrachten uit te voeren.

Solution

In Meesters van Macht is de Meester van Toeval zijn kat verloren en heeft de speler de opdracht gekregen om deze terug te vinden. Om de kat terug te vinden moet de speler via puzzels vijf pagina's van het boek van de Tuin van Toeval verzamelen.

Deze vijf pagina's kunnen gevonden worden in de kamers van de natuurkundig meesters: zwaartekracht, licht, elektriciteit, tijd en warmte. De puzzels in deze kamers zijn gericht op natuurkunde onderwerpen. Zo moet de speler in de kamer van warmte pannenkoeken bakken, zonder ze te laten aanbranden. Als ze alle opdrachten hebben voltooid krijgt Meester van Toeval zijn kat terug.

Impact

Meesters van Macht is een van de eerste serious games ooit ontwikkeld. Dit award-winning debuut positioneerde IJsfontein op de markt van serious gaming. Meesters van Macht heeft een BAFTA en La Flèche d’Or gewonnen.

De Franse uitgever Gallimard was zo enthousiast over de Franse versie van Meesters van Macht dat ze IJsfontein opdracht gaf voor een cd-rom voor de jeugd over internet in een soortgelijke vormgeving
Anja Vink - NRC Handelsblad

Team

Hayo Wagenaar
Hayo Wagenaar
Mede-oprichter & Creatief Directeur
Jan Willem Huisman
Jan Willem Huisman
Mede-oprichter & Creatief Directeur

Info

Klant

Sanoma

Jaar

1997

Service

App, Game

 

Nieuwsgierig geworden?

Hayo vertelt je er graag meer over. 

Ana Team 300x400

Hayo

Co-founder &
creatief directeur

Contact Hayo