Impact

Mercedes Benz

Mixed Reality-ervaring helpt verkopers om de verborgen technologieën van de auto beter te begrijpen

Challenge

Moderne auto's worden steeds slimmer dankzij technologieën zoals radar en camera's, maar hoe leg je deze onzichtbare snufjes uit aan verkopers die ze niet kunnen zien? Hoe zorg je ervoor dat zij deze technologie snel begrijpen?

Solution

We maakten een Mixed Reality-ervaring, waarbij je met de HoloLens van Microsoft een echte auto kunt verkennen. Met deze bril zie je niet alleen de auto zelf, maar krijg je ook extra informatie erover. Tijdens een tour van 6 minuten kun je om de nieuwe A-Klasse heen lopen en de sensoren van de auto virtueel activeren. Je ziet hoe de auto om zich heen kijkt en reageert op wat er gebeurt. Ook zie je  situaties waarin deze sensoren echt worden gebruikt, zoals wanneer virtuele auto's en fietsers de detectiezones binnenrijden en er tegelijkertijd alarmmeldingen in de auto afgaan. Aan het einde van de tour worden alle sensoren geactiveerd, zodat je het enorme bereik van de sensoren rondom de auto kunt zien.

Impact

Deze ervaring zorgt ervoor dat verkopers over de hele wereld de nieuwste technologieën van de Mercedes A-Klasse begrijpen. Zo kunnen zij klanten beter adviseren, met als resultaat: betere verkoopresultaten en tevreden klanten.

Team

Frank Hermes
Frank Hermes
Developer
Martijn Bon
Martijn Bon
Visual Designer
Jan Willem Huisman
Jan Willem Huisman
Mede-oprichter & Creatief Directeur
Joram van Loenen
Joram van Loenen
Visual designer
Pia Christiansson
Pia Christiansson
Project manager interactive spaces
Raimond Reijmers
Raimond Reijmers
Strateeg interactive spaces

Info

Jaar

2021

Type product

Training, AR/VR

Service

Experience, Interactive installation, VR

 

Nieuwsgierig geworden?

Hayo vertelt je er graag meer over. 

Ana Team 300x400

Hayo

Co-founder &
creatief directeur

Contact Hayo