Impact

NEMO

Digibordlessen, onderzoekend leren over wetenschap en technologie

Challenge

Van airco tot antibiotica en van zakmes tot zonnepaneel: bijna alles om ons heen wordt bedacht en gemaakt. Dat vraagt om creativiteit, probleemoplossend vermogen en samenwerking. Vaardigheden die je niet jong genoeg kunt oefenen. Hoe helpen we kinderen om deze vaardigheden te ontwikkelen?

Solution

Samen met NEMO ontwikkelden we een serie van vier digibordlessen voor Maakkunde. Met Maakkunde gaan basisschoolkinderen zelf ontwerpen, uitproberen en maken. Maakkunde bestaat uit tien thema’s over wetenschap en technologie.

Elk thema is er in twee modules: een voor groep 1-4 en een voor groep 5-8. In elke module zoeken leerlingen zelf naar een oplossing voor een probleem. Kan jij een stofzuiger maken? En lukt het jou om een vlot te ontwerpen zonder natte voeten te krijgen?

Impact

Maakkunde laat kinderen experimenteren met realistische ontwerpuitdagingen. Zo oefenen zij met vaardigheden zoals creatief denken, en ontdekken ze hoe leuk en uitdagend wetenschap en technologie is.

 

Meer weten?

Team

Annelies Wisse
Annelies Wisse
Experience & Play designer
Pieter Snijders
Pieter Snijders
Visual interaction designer

Info

Klant

NEMO

Jaar

2022

Type product

Game, Beleving

Service

Interactieve installatie, Game, Educatie

 

Nieuwsgierig geworden?

Hayo vertelt je er graag meer over. 

Ana Team 300x400

Hayo

Co-founder &
creatief directeur

Contact Hayo