Impact

Malmberg

Digitale en speelse leermiddelen voor dagelijks gebruik op de basisschool

Challenge

Leerlingen op de basisschool moeten veel zelfstandig oefenen om lesstof eigen te maken. Aan ons de vraag om dat zo leuk en effectief mogelijk te maken op iPads.

Leerkrachten willen een goede uitleg en instructie kunnen geven op een smartboard en tijdens het oefenen overzicht hebben van de voortgang en ontwikkeling van alle leerlingen.

En het is fijn als de smartboards en tablets die in de klas aanwezig zijn ook af toe ingezet kunnen worden om er een feestje van te maken. Bijvoorbeeld om even te ontspannen en lol te hebben na het maken van een toets!

Solution

Leerlingen weten dat ze meters moeten maken en veel oefeningen moeten maken. Het is niet nodig om dat allemaal als spel te ontwikkelen. Belangrijker is het zo gebruiksvriendelijk en lekker mogelijk te maken. Er is daarom gekozen om de oefeningen prettig functioneel te maken en leuke korte beloningsspelletjes tussendoor aan te bieden.

De software is zelfsturend intelligent. De leerkracht zet de leerstof eenvoudig klaar in de weektaak en kan resultaten makkelijk volgen. De leerling kan er vervolgens helemaal zelfstandig mee werken. Er worden automatisch niveaus aangeboden. Afhankelijk van het vak krijgt een leerling specifieke feedback. Bij Taal Actief bekijkt een ‘foutendetectiesysteem’ bijvoorbeeld niet alleen of een leerling een woord goed of fout spelt, maar ook welke fout gemaakt wordt.

De Digibordrace is een mooi voorbeeld van het creëren van een feestje. Het spel wordt in teams met gebruik van een smartbord gespeeld als afsluiter van een lesthema. In het spel wordt de lesstof op een speelse manier herhaald. Het motiveert de leerlingen om met de lesstof aan de slag te blijven en geeft ze iets om naar toe te werken.

Met tafelmonsters leren kinderen de tafels door monsters te voeren.

Impact

Verschillende leermethoden zijn vertaald naar speelse digitale middelen die dagelijks op school worden gebruikt. Bijna elk kind in Nederland heeft wel eens met onze producten gewerkt! Onze samenwerking heeft geleid tot een efficiënte producten met veel ruimte voor creativiteit en innovatie.

Team

Anko Elzes
Anko Elzes
Strateeg & Senior designer
Annelies Wisse
Annelies Wisse
Experience & Play designer
Frank Hermes
Frank Hermes
Developer
Jan Willem Huisman
Jan Willem Huisman
Mede-oprichter & Creatief Directeur
Joram van Loenen
Joram van Loenen
Visual designer
Pieter Snijders
Pieter Snijders
Visual interaction designer
Rose-Anne Dotinga
Rose-Anne Dotinga
Designer behaviour & play

Info

Jaar

2015

Type product

Game, Training, App

Service

App, Game

 

Nieuwsgierig geworden?

Jan Willem vertelt je er graag meer over. 

Ana Team 300x400

Jan Willem

Co-founder &
creatief directeur

Contact Jan Willem