Impact

Museum van de geest

Multimediatour inspireert bezoekers en opent je blik

Challenge

Museum van de Geest wil met een tentoonstelling de bezoeker inzicht geven in zijn/haar/hun vooroordelen en hun blik openen naar andere perspectieven. Iedereen heeft vooroordelen, of je er nou bewust van bent of niet.

Hoe kunnen wij de bezoeker zo goed mogelijk begeleiden in hun reis door het Museum van de Geest?

Solution

In samenwerking met vormgever Kossmanndejong heeft IJsfontein de tentoonstelling voor Museum van de Geest ontwikkeld. Kossmanndejong was verantwoordelijk voor het interieur en IJsfontein was verantwoordelijk voor de multimedia guide.

Dit fantastische museumproject verkent de aard van de menselijke geest op een unieke en innovatieve manier en belichaamt de kracht van musea in de samenleving. Het is een zeer inspirerende, mensgerichte instelling
Juryleden van de Museum of the Year Award

Bij de opening telt de guide drie routes: de Open Geest route, de Kinderroute en de Flow Art route, een route ontwikkeld door het magazine Flow. In iedere route heeft de bezoeker de autonomie; waar wil ik meer over weten?

Impact

De multimedia guide laat de bezoekers anders kijken en geeft een vernieuwende blik. Museum van de Geest won in 2022 de Museum of the Year Award. Dit is de meest prestigieuze museumprijs in Europa waarbij innovatieve visies in de museumsector worden bekroond.

Team

Martijn Bon
Martijn Bon
Visual Designer
Laura de Ruijter
Laura de Ruijter
Concept designer interactive spaces
Rose-Anne Dotinga
Rose-Anne Dotinga
Designer behaviour & play
Veronique de Winther
Veronique de Winther
Accountmanager

Info

Locatie

Haarlem

Jaar

2023

Type product

Beleving

Service

App, Audio tour, Beleving

 

Nieuwsgierig geworden?

Hayo vertelt je er graag meer over. 

Ana Team 300x400

Hayo

Co-founder &
creatief directeur

Contact Hayo