Impact

UMC Groningen

Game verbetert handelingsperspectief bij een delirium

gezond

Challenge

Jaarlijks zijn er 100.000 delirante patiënten in Nederland. Vooral oudere patiënten hebben kans op het krijgen van een delirium, bijvoorbeeld nadat ze onder narcose zijn geweest. Door onbekendheid en onbegrip over deze aandoening worden patiënten vaak te laat herkend en inadequaat behandeld.

Patiënten stuiten vaak op onmacht of zelfs onbegrip bij verzorgend personeel en familieleden. Hoe kunnen wij de patiënten hierin ondersteunen en ervoor zorgen dat het verzorgend personeel en de familieleden weten hoe ze het beste met hen om kunnen gaan tijdens een delirium?

Solution

IJsfontein ontwikkelde voor Stichting Effectieve Ouderenzorg de Delirium Experience. Delirium is een VR experience waarin zorgverleners ervaren hoe ze een delirante patiënt kunnen herkennen en behandelen. De Delirium Experience wil op een positieve manier bijdragen aan een attitude verandering, waardoor artsen en verpleegkundigen nog beter zorg kunnen dragen voor deze categorie patiënten die vaak als ‘lastig’ wordt ervaren. In de game beleef je een delirium vanuit verschillende perspectieven. 

De verhalen waarop het scenario van de Delirium Experience is gebaseerd zijn echt en worden gespeeld door ervaren acteurs zoals Frits Lambrechts

Impact

Na het spelen van de Delirium Experience kunnen mensen zich beter inleven in delirante patiënten en begrijpen ze hoe ze met hen om moeten gaan. Delirium Experience heeft een Serious Play Awards 'Best of Show’ gewonnen en het keurmerk DSSH Valide Game gekregen. Verder is de Delirium Experience genomineerd voor de Dutch Interactive Award, Index Award en Dutch Game Award.

Team

Auke Geerts
Auke Geerts
Developer
Jan Willem Huisman
Jan Willem Huisman
Mede-oprichter & Creatief Directeur
Saskia Kuin
Saskia Kuin
Operationele Directie

Info

Jaar

2015

Service

App, Game

 

Hebben we je interesse gewekt?

Saskia kan je er meer over vertellen

Ana Team 300x400

Saskia

business &
operations

Contact Saskia